Tutkimuksella tuotetun tiedon tarpeellisuus tunnistetaan yrityksissä

25.05.2019

Markkinatutkimusliitto (SMTL ry) selvitti keväällä 2019, miten jäsenyritystemme asiakkaat aikovat panostaa markkinatutkimuksiin tulevana vuonna. Tulokset perustuvat 210 vastaukseen ja vastaajat rekrytoitiin vastaamaan kyselyyn puhelimitse.

Vain yksi kymmenestä uskoi tutkimustarpeiden vähenevän tulevan vuoden aikana.  Yli puolella panostukset pysyvät kuta kuikin samana kuin viime vuonna ja kolmannes vastaajista oli alkuvuonna aikeissa kasvattaa panostuksia tänä vuonna. Kun vastaajilta kysyttiin, minkä tyyppisen tiedonkeruun he uskovat jatkossa kasvavan, eniten kasvua odotetaan data-analytiikalta, somen hyödyntämiseltä tutkimusalustana sekä yrityksen itse tekemistä tutkimuksista omaan asiakaskantaan. Avoimissa kommenteissa kävi ilmi, että yrityksillä on paine tiedon rikastamiseen ja monikanavaisuuteen samalla kun kustannusten tulisi laskea. Kustannustehokkaiden ratkaisujen löytäminen koettiin haastavana suhteessa yrityksissä oleviin tietotarpeisiin.

Markkinatutkimusliiton jäsenyritykset noudattavat kaikki markkinatutkimusalan kansainvälistä ISO 20252 toimialastandardia, joka takaa luotettavat, läpinäkyvät ja eettisesti kestävät tutkimuspalvelut. Kyselyyn vastaajista lähes 60% piti tätä standardia erittäin tai melko tärkeänä, kun yritys valitsee yhteistyökumppania tutkimusprojektiin.

25.05.2019Tutkimuksella tuotetun tiedon tarpeellisuus tunnistetaan yrityksissä
10.05.2019Finavialle Vuoden 2019 markkinatutkimusteko -palkinto
09.05.2019Markkinatutkimuspäivän aineistot saatavilla
05.03.2019Markkinatutkimuspäivä 8.5.2019
22.01.2019Markkinatutkimusliittoon jäsenten liikevaihdot kasvussa
18.01.2019Helena Kultanen liiton uudeksi puheenjohtajaksi 2019
05.09.2018Foodwest Oy liiton uusin jäsen
17.05.2018Lidl Suomi Ky:lle vuoden markkinatutkimustekopalkinto
17.05.2018Markkinatutkimuspäivän materiaalit saatavilla
16.04.2018Markkinatutkimuspäivä 17.5

Siirry arkistoon »