Markkinatutkimuspäivä 8.5.2019

05.03.2019

Markkinatutkimuspäivä 2019

Tunteilla tuloksia –
miten kuluttajan tunteet aktivoidaan ostoiksi? Elämme tunteiden aikakautta. Tunteiden merkitys päätöksenteossa on olennainen, mutta asia halutaan myös kiistää. Ilman tunteita ihminen ei pysty päättämään.

järjestetään keskiviikkona 8.5.2019 klo 9-12, paikassa teatteri Avoimet Ovet (Helsinki). Aamupala on tarjolla klo 8.30.

OHJELMA:

8.30    Ilmoittautuminen ja aamiainen

9.00


 

Tervetuloa ja tutkimusbarometrin tuloksia
Helena Kultanen
, Markkinatutkimusliiton puheenjohtaja, Innolink
Jukka Rastas, Esomarin Suomen edustaja, Palvelu Plus
 

 

Tunnekartasto – kuinka tunteet tekevät meistä ihmisiä
Lauri Nummenmaa
, professori, Turun yliopisto

Tunteet ovat ihmismielen suurimpia mysteereitä. Lauri Nummenmaa on maamme johtavia aivotutkijoita ja tunteiden tutkimuksen kansainvälinen huippunimi. Hän on tutkinut tunteita yli 15 vuotta ja näin ollen todellakin tietää mistä puhuu.

 

 

Neurotutkimus käytännön työkaluna
Jarkko Kotola
, osakas, Exakti Intelligence Oy

Neurotutkimuksen kohteena ovat kuluttajan tiedostamattomat tunnereaktiot. Se on Suomessa vielä toistaiseksi melko uusi ja tuntematon ala. Jarkko Kotola avaakin esityksessään, mitä neurotutkimus on, mitkä käsitteet ovat keskeisiä ja mitä esimerkkejä maailmalta löytyy.

 

Vuoden Markkinatutkimusteko -palkitseminen


 

Tunteet tuotteen ja markkinoinnin linkkinä
Jukka Saarenpää
, tutkimuspäällikkö, Atria Suomi Oy

Suurin osa päivittäistavarapäätöksistä tehdään tunteella ja tiedostamatta. Järki tulee mukaan vasta jälkikäteen. Tunnepohjainen päätöksenteko on nopeaa, helppoa sekä vaivaa säästävää. Jukka Saarenpää valottaa esityksessään, miten tunteita käsitellään Atrialla tuotteen ja markkinoinnin linkkinä. Mukana on myös case.

 

 

Syntymälahjamme – tunteet ja niiden tulkinta. Tieto, tunne ja intuitio tutkimuskohteina.
Jukka Tolvanen
, tutkija, strategi, Deeply Research Oy

Tietoisen tason tutkiminen on huomattavasti helpompaa kuin tiedostamattoman. Kyselytutkimuksissa, haastatteluissa ja ryhmäkeskusteluissa ihmiset automaattisesti tuottavat järkiperäistä, tietoista palautetta. Tiedostamattoman tutkimiseen tarvitaan toiset menetelmät. Jukka Tolvanen paneutuu esityksessään tiedostamattoman tutkimisen problematiikkaan ja haasteisiin.

12.15

Tilaisuus päättyy



Tilaisuuden hinta on 100 euroa
Ilmoittaudu t
oimisto@markkinatutkimusliitto.fi

Tervetuloa! Suomen Markkinatutkimusliitto (SMTL ry)

10.05.2019Finavialle Vuoden 2019 markkinatutkimusteko -palkinto
09.05.2019Markkinatutkimuspäivän aineistot saatavilla
05.03.2019Markkinatutkimuspäivä 8.5.2019
22.01.2019Markkinatutkimusliittoon jäsenten liikevaihdot kasvussa
18.01.2019Helena Kultanen liiton uudeksi puheenjohtajaksi 2019
05.09.2018Foodwest Oy liiton uusin jäsen
17.05.2018Lidl Suomi Ky:lle vuoden markkinatutkimustekopalkinto
17.05.2018Markkinatutkimuspäivän materiaalit saatavilla
16.04.2018Markkinatutkimuspäivä 17.5
09.01.2018Jari Pajunen liiton puheenjohtajaksi 2018

Siirry arkistoon »