#LoveData- katse tiedon tulevaisuuteen 25.5.2016

ESPOON MODERNIN TAITEEN MUSEO EMMASSA

Seminaarin tervetuliaistoivotus.
Lena Sandell, Finnpanel, Suomen Esomar-edustaja
Antti Suomela, Norstat, Markkinatutkimusliiton puheenjohtaja

Making sense of it all - translating trends into action.
Kevin Deegan, Consumer Insight Specialist, Valio

Markkinatutkimus 2050: Case hyvinvointi.
Satu Korhonen, Organisaatiotutkija, Demos Helsinki

Love your data. Respect your participants.
Andrew Cannon, EFAMRO President and GRBN Executive Director

Turning Shopper Insights into Company-wide Memes.
Sophie Van Neck, InSites Consulting, Belgium

Markkinointi-investointointie vaikutus Suomen kasvuun ja menestykseen.

Anne Korkiakoski hallitusammattilainen & markkinoinnin kummitäti

Kevin Deegan toi mielenkiintoisessa esityksessään esiin sen, miksi tämän päivän hybridi-kuluttajan ymmärtäminen on niin haasteellista. Hän myös muistutti, että olennaista ei ole datan määrä, vaan se, mihin sitä käytetään.


Kevinin esitys

Kevin Deegan

Satu Korhonen loi uskoa siihen, että meillä on vielä paljon potentiaalista liiketoimintaa löytämättä sen ympärille, että ihmiset haluavat elää ja kuluttaa fiksummin. Hän myös haastoi kuulijakunnan miettimään, millaista markkinatutkimusta tulevaisuudessa tarvitaan, kun välineet ja ihmiset ovat hyperkytkeytyneitä toisiinsa. Sadun esitys ei toistaiseksi ole saatavilla.

Satu Korhonen

Andrew haastoi meidät jokaisen tekemään työtä sen eteen, että käytössä on vain laadukasta ja hyvin hyödynnettävää dataa. Hän myös kertoi tulevista lakimuutoksista koskien tietosuojaa ja tietoturvaa.

Andrew'n esitys ei ole saatavilla, mutta hyödyllisiä linkkejä aiheeseen löytyy
Osallistu 100-day challenge:iin

http://grbn.org/grbn-100-day-challenge/

Andrew Cannon

Kansainvälinen vieraamme Sophie kertoi mielenkiintoisen esimerkin Danonelta, miten kuluttajaymmärrys on otettu mukaan jokapäiväiseen tekemiseen. Hän muistutti, että tutkimuksen tarkoitus ei ole olla vain dataa, vaan osa päivittäistä rutiinia organisaation kaikilla tasoilla.
Sophien esitys löytyy täältä

Sophie Van Neck

Anne herätti kuulijat miettimään, mitä jokainen meistä voi tehdä työssään, että markkinoinnin, ja sitä kautta markkinatutkimuksen, mahdollisuudet ja merkitys tunnustetaan yrityksissä. Annen mielestä koko yhteiskuntamme on kokenut voimakkaan halpuuttamisen hyökyaallon, ja meiltä puuttuu rakkaus rakentaa brändejä ja tehdä kaupallisia innovaatioita.
Annen esitys löytyy täältä
Siksi markkinointia -hankkeen esitys

Anne Korkiakoski

Markkinatutkimuspäivän puhujavieraat ja SMTL:n edustajat

Suomen Esomar-edustaja Lena Sandell ja SMTL:n pj Antti Suomela toivottivat vieraat tervetulleiksi