Markkinatutkimuspäiva 2020

MARKKINATUTKIMUSPÄIVÄ 2020

aika: SIIRTYY VUOTEEN 2021

paikka: Helsinki

Ymmärrystä yritysten päätöksenteon tueksi tulee tuottaa yhä nopeammin ja autenttisemmin. Tulee päästä mukaan ihmisten elämään, ymmärtää syvällisesti heidän pyrkimyksiään, päästä oikeasti iholle. Ovatko No-Questions -menetelmät mukaan lukien ”social listening” vastaus näihin haasteisiin? Millaiset tiedontarpeet yrityksissä johtavat näiden menetelmien käyttöön, entä klassiseen markkinatutkimukseen? Onko tulevaisuuden markkinatutkimus kysymistä vai kuuntelua ja havainnointia?

OHJELMA

Klo 8:15 Ilmoittautuminen ja aamupala

Klo 8:45 Ohjelma alkaa

Seminaarin tervetuliaistoivotus ja tutkimusbarometrin tuloksia, Suvi Luoma, Markkinatutkimusliiton puheenjohtaja, Foodwest & Jukka Rastas, Esomarin Suomen edustaja, Palvelu Plus

State of the Global Research, Ray Poynter, Keynote speaker, ESOMAR

Markkinatutkimustiedon markkina Suomessa, Juha Aalto ja Jukka Rastas

Vuoden markkinatutkimusteko -palkinto

Mitä yritykset tarvitsevat markkinatutkimukselta tulevaisuudessa vahvistaakseen kilpailukykyä omassa bisneksessään? Mitä käytäntöjä on kokeiltu? Millainen tarve johtaa ”No-Questions ja Social Listening” -menetelmien käyttöön? Asiakasyritysten edustajien puheenvuorot:

• Milla Sorsakivi, Altia Oyj
  • Kevin Deegan, Valio Oy
  • Juho-Ville Matveinen, LähiTapiola
  • Susanna De Luca, BVA-Doxa

Paneelikeskustelu, moderaattorina toimii Lena Brun, Finnpanel

Päätössanat Klo 12.15 . Seminaari päättyy.

Sitovat ilmoittautumiset viimeistään 22.4.2020

Tilaisuuden hinta on 100 €. Peruutathan esteen sattuessa osallistumisesi sähköpostilla
toimisto@markkinatutkimusliitto.fi. Halutessasi voit nimetä tilallesi toisen henkilön samasta organisaatiosta.

HUOM! Peruuttamattomista poisjäänneistä laskutamme seminaarin hinnan 100 €.

Ray Poynter, Keynote speaker, ESOMAR

Milla Sorsakivi, Senior Insight Manager, Altia Oyj

Milla vastaa Altialla siitä, että kehitystyön keskiössä
oleva ihminen ja hänen tarpeensa, toiveensa ja motiivinsa tulevat huomioiduksi.
Hän on tiiviisti mukana innovaatiotyössä ja uusien tuotekonseptien luomisessa, jolloin tämä tärkeä ihmisymmärrys saadaan kiinnitettyä tuotteisiin jo heti idean syntyhetkestä alkaen. Milla puhuu innolla empatiasta ja ihmis- ja kuluttajakeskeisen kulttuurin rakentamisesta, ja näiden teemojen merkityksestä myös kaupallisessa menestymisessä.

Dr. Kevin Deegan, Head of Consumer Insight, Valio, Finland

Kevin Deegan leads consumer insight in Valio, Finland’s biggest food company. He is the owner of strategic insight; applied to predict future consumer desires and behaviour, drive consumer-led NPD and feed marketing and communication, ensuring the voice of the consumer drives strategic decision-making. He holds a PhD in Sensory Science from the University of Helsinki, Finland, as well as undergraduate and postgraduate degrees from University College Cork, Ireland.

Juho-Ville Matveinen, johtava
asiantuntija, LähiTapiola

Juho-Ville on toiminut urallaan palvelumuotoilun, asiakaslähtöisen kehittämisen ja akateemisen palvelututkimuksen parissa sekä kirjoittanut aiheista akateemisissa sekä ammatillisissa julkaisuissa. LähiTapiolassa Juho-Ville toimii asiakasymmärryksen johtavana asiantuntijana, ja hänen tavoitteenaan on rakentaa LähiTapiolalle kyvykkyyksiä paremmin ymmärtää asiakkaita, heidän tarpeitaan ja heidän kokemustaan sekä tällä tavoin luoda edellytykset toimia entistä asiakaslähtöisemmin. Työssä keskeisintä on auttaa LähiTapiolan organisaatioita ja liiketoimintoja suunnittelemaan, kehittämään ja johtamaan toimintaansa tutkitun tiedon avulla.