Markkinatutkimusliitto pähkinänkuoressa

Suomen Markkinatutkimusliitto on markkinatutkimusalan edunvalvoja, jonka jäseninä ovat Suomen johtavat alan yritykset.

Markkinatutkimusliiton jäsenyritykset noudattavat kaikessa toiminnassaan ICC:n (Kansainvälisen Kauppakamarin) ja ESOMARIN (The World Association of Research Professionals) laatimia eettisiä toimintasääntöjä, jotka määrittelevät tutkimustoimintaan liittyvät velvollisuudet ja asiakkaan oikeudet.

Liittoon kuuluu 10 jäsenyritystä. Ne ovat asiansa osaavia ja laatuun sitoutuneita tutkimuskumppaneita, joiden tekemien tutkimusten tuloksiin voit luottaa kaikissa tärkeissä päätöksissäsi.

Markkinatutkimuspäivä 2012

Ohjelma

Ilmoittautuminen ja kahvi

 

Tervetuloa!

Markku Martikainen, puheenjohtaja, Markkinatutkimusliitto

 

40 vuotta markkinatutkimusta

Kamarineuvos Leila Lotti, TNS Gallup Oy

 

Markkinatutkimuksen painopisteenä laatu, eettinen toiminta ja koulutus

Juha Aalto, Esomar / Markkinatutkimusliitto

 

Tiedon raportoinnista liiketoiminnan tukemiseen

Caroline Lilius, markkinointijohtaja,

Sanoma News Oy

 

Tauko



Veikkauksen brändiuudistus

Ari Tuuli, markkinoinnin kehityspäällikkö, Veikkaus Oy

 

Kuinka Norwegian teki Ikeat Suomen lentomarkkinoille?

Alex Nieminen / Kari Tervonen / N2

 

New frontiers for MR

Guest speaker Neil McPhee, Nuance Research Ltd (UK)

 

Palkitaan Vuoden Markkinointitutkimusteko 2012

Buffet & verkostoitumista

Aineistot

Markkinatutkimuspäivä 2014 pidettiin 10.4.2014 Hilton Helsinki Strandissa

Tilaisuuteen osallistui yli 130 heniköä.

OHJELMA 


8.30-9.00 Ilmoittautuminen ja kahvi 

9.00 Tervetuloa!

Lena Sandell, puheenjohtaja, Markkinatutkimusliitto SMTL r.y. 


Verkkoruokakaupan kasvu (ei jaettavaa aineistoa)

Hanna-Kaisa Risku, toimitusjohtaja, Kauppahalli24


Printti ei kuollutkaan - kaikki muuttuu mobiiliksi  (ei jaettavaa aineistoa)


Antti Järvinen, kaupallinen johtaja, mediamyynti ja ratkaisut, Sanoma Media Finland Oy


10.15-10.30 Tauko


Game-based social research: Problem-solving through game design

Guest speaker Betty Adamou, 
CEO and Founder at Research Through Gaming Ltd, UK.

         Research Through Gaming Youtube channel


11.15 Palkitaan Vuoden Markkinointitutkimusteko 2014 

11.30 Tilaisuus päättyy

 

Betty Adamou

Betty Adamou

Betty Adamou and her company Research Through Gaming have won several international awards, which include:
  • "Researcher of the Future 2014":  Betty was nominated by Annie Pettit, Social Media Research thought-leader for the title 'Researcher of the Future' with CASRO in October 2014.
  • "GRIT Top 50 Most Innovative Firms of the Future 2014": Research Through Gaming were voted by participating market research agencies and individuals in the 'GRIT Top 50 Most Innovative firms of the Future' in 2014.
  • "GRIT Top 50 Most Innovative Firms of the Future 2012": Research Through Gaming were voted by participating market research agencies and individuals in the 'GRIT Top 50 Most Innovative firms of the Future' in 2012, when the company was just 7 months old. http://www.greenbook.org/PDFs/GRIT-S12-Full.pdf
  • "Ginny Valentine Award for Pioneering the use of Games for Research 2013": Betty was nominated for the Ginny Valentine Award again in 2013 for Pioneering the use of Games in Research by George Rassias, Ontario Lottery and Gaming Corporation (OLG) 
  • "Ginny Valentine Award For Bravery in Research 2012": Betty had been nominated for and awarded the Ginny Valentine Award for Bravery in Research and Entrepreneurial Spirit in 2012 by Ray Poynter (The Future Place, NewMR, Vision Critical)

Markkinatutkimuspäivä 2014 pidettiin 10.4.2014 Hilton Helsinki Strandissa

Tilaisuuteen osallistui yli 130 heniköä.

OHJELMA 

8.30-9.00 Ilmoittautuminen ja kahvi 

9.00 Tervetuloa!

Lena Sandell, puheenjohtaja, Markkinatutkimusliitto SMTL ry

        Verkkoruokakaupan kasvu (ei jaettavaa aineistoa)

Hanna-Kaisa Risku, toimitusjohtaja, Kauppahalli24

Printti ei kuollutkaan - kaikki muuttuu mobiiliksi  (ei jaettavaa aineistoa)


Antti Järvinen, kaupallinen johtaja, mediamyynti ja ratkaisut, Sanoma Media Finland Oy


10.15-10.30 Tauko

Game-based social research: Problem-solving through game design

Guest speaker Betty Adamou, 
CEO and Founder at Research Through Gaming Ltd, UK.

        Research Through Gaming Youtube channel

11.15 Palkitaan Vuoden Markkinointitutkimusteko 2014 

11.30 Tilaisuus päättyy

 


Betty Adamou

Betty Adamou and her company Research Through Gaming have won several international awards, which include:
  • "Researcher of the Future 2014":  Betty was nominated by Annie Pettit, Social Media Research thought-leader for the title 'Researcher of the Future' with CASRO in October 2014.
  • "GRIT Top 50 Most Innovative Firms of the Future 2014": Research Through Gaming were voted by participating market research agencies and individuals in the 'GRIT Top 50 Most Innovative firms of the Future' in 2014.
  • "GRIT Top 50 Most Innovative Firms of the Future 2012": Research Through Gaming were voted by participating market research agencies and individuals in the 'GRIT Top 50 Most Innovative firms of the Future' in 2012, when the company was just 7 months old. http://www.greenbook.org/PDFs/GRIT-S12-Full.pdf
  • "Ginny Valentine Award for Pioneering the use of Games for Research 2013": Betty was nominated for the Ginny Valentine Award again in 2013 for Pioneering the use of Games in Research by George Rassias, Ontario Lottery and Gaming Corporation (OLG) 
  • "Ginny Valentine Award For Bravery in Research 2012": Betty had been nominated for and awarded the Ginny Valentine Award for Bravery in Research and Entrepreneurial Spirit in 2012 by Ray Poynter (The Future Place, NewMR, Vision Critical)

#LoveData- katse tiedon tulevaisuuteen 25.5.2016

Espoon modernin taiteen museo Emmassa

Seminaarin tervetuliaistoivotus.
Lena Sandell, Finnpanel, Suomen Esomar-edustaja

Antti Suomela, Norstat, Markkinatutkimusliiton puheenjohtaja

Making sense of it all - translating trends into action.
Kevin Deegan, Consumer Insight Specialist, Valio

Markkinatutkimus 2050: Case hyvinvointi.
Satu Korhonen, Organisaatiotutkija, Demos Helsinki

Love your data. Respect your participants.
Andrew Cannon, EFAMRO President and GRBN Executive Director

Turning Shopper Insights into Company-wide Memes.
Sophie Van Neck, InSites Consulting, Belgium

     Markkinointi-investointointie vaikutus Suomen kasvuun ja menestykseen.   

Anne Korkiakoski hallitusammattilainen & markkinoinnin kummitäti


Kevin Deegan

Kevin Deegan toi mielenkiintoisessa esityksessään esiin sen, miksi tämän päivän hybridi-kuluttajan ymmärtäminen on niin haasteellista. Hän myös muistutti, että olennaista ei ole datan määrä, vaan se, mihin sitä käytetään.

Satu Korhonen

Satu Korhonen loi uskoa siihen, että meillä on vielä paljon potentiaalista liiketoimintaa löytämättä sen ympärille, että ihmiset haluavat elää ja kuluttaa fiksummin. Hän myös haastoi kuulijakunnan miettimään, millaista markkinatutkimusta tulevaisuudessa tarvitaan, kun välineet ja ihmiset ovat hyperkytkeytyneitä toisiinsa.

Sadun esitys ei toistaiseksi ole saatavilla.

Andrew Cannon

Andrew haastoi meidät jokaisen tekemään työtä sen eteen, että käytössä on vain laadukasta ja hyvin hyödynnettävää dataa. Hän myös kertoi tulevista lakimuutoksista koskien tietosuojaa ja tietoturvaa.

Andrew'n esitys ei ole saatavilla, mutta hyödyllisiä linkkejä aiheeseen löytyy


Osallistu 100-day challenge:iin

Sophie Van Neck

Kansainvälinen vieraamme Sophie kertoi mielenkiintoisen esimerkin Danonelta, miten kuluttajaymmärrys on otettu mukaan jokapäiväiseen tekemiseen. Hän muistutti, että tutkimuksen tarkoitus ei ole olla vain dataa, vaan osa päivittäistä rutiinia organisaation kaikilla tasoilla.

Anne Korkiakoski

Anne herätti kuulijat miettimään, mitä jokainen meistä voi tehdä työssään, että markkinoinnin, ja sitä kautta markkinatutkimuksen, mahdollisuudet ja merkitys tunnustetaan yrityksissä. Annen mielestä koko yhteiskuntamme on kokenut voimakkaan halpuuttamisen hyökyaallon, ja meiltä puuttuu rakkaus rakentaa brändejä ja tehdä kaupallisia innovaatioita.



Markkinatutkimuspäivän puhujavieraat ja SMTL:n edustajat

Suomen Esomar-edustaja Lena Sandell ja SMTL:n pj Antti Suomela toivottivat vieraat tervetulleiksi

Better, Faster, Cheaper 27.4.2017

OHJELMA JA ESITYKSET

Seminaarin tervetuliaistoivotus
Lena Sandell, Finnpanel, Suomen Esomar-edustaja
Jukka Rastas, Palvelu Plus, Markkinatutkimusliiton puheenjohtaja

Ketterää ja oivaltavaa - kuluttajaymmärrys muuttuvassa toimintaympäristössä  Caroline Lilius, Head of CI & strategic brandin, Sanoma Oyj

Muuttuvat tarpeet tutkimuksen pelikentällä  Outi Salonen, Head of Research and Consumer Feedback, Saarioinen Oy

Vuoden Markkinatutkimustekopalkinnon jako

The added value of new research technologies Sjoerd Koornstra, Global CMI Manager Capabilities, Global Commerce, Heineken International B.V.

Asiakas ja data juttelee. Sosiaalinen media auttaa viestimään ja ymmärtämään Tero Era, Head of Communications Solar, Wind and New Ventures, Fortum Oyj


Sanomatalo tarjosi hienot puitteet seminaarille

Suomen Esomar-edustaja Lena Sandell ja SMTL:n puheenjohtaja Jukka Rastas toivottivat vieraat tervetulleiksi

Markkinatutkimuspäivä kersäsi koolle laajan joukon alan asiantuntijoita

Markkinatutkimustekopalkinto myönnettiin Valiolle esimerkillisestä tavasta hyödyntää tutkimusta läpi koko tuotekehitysprosessin

Markkinatutkimuspäivän erinomaisista puheenvuoroista vastasivat Caroline Lilius, Sjoerd Koornstra, Tero Era sekä Outi Salonen

Heinekenin Sjoerd Koornstra kertoi eri menetelmien vaikuttavuudesta mainonnan esitestissä