Markkinatutkimuspäivä 2012

OHJELMA

Ilmoittautuminen ja kahvi

Tervetuloa!
Markku Martikainen, puheenjohtaja, Markkinatutkimusliitto

40 vuotta markkinatutkimusta
Kamarineuvos Leila Lotti, TNS Gallup Oy

Markkinatutkimuksen painopisteenä laatu, eettinen toiminta ja koulutus
Juha Aalto, Esomar / Markkinatutkimusliitto

Tiedon raportoinnista liiketoiminnan tukemiseen
Caroline Lilius, markkinointijohtaja,Sanoma News Oy

Tauko

Veikkauksen brändiuudistus
Ari Tuuli, markkinoinnin kehityspäällikkö, Veikkaus Oy

Kuinka Norwegian teki Ikeat Suomen lentomarkkinoille?
Alex Nieminen / Kari Tervonen / N2

New frontiers for MR
Guest speaker Neil McPhee, Nuance Research Ltd (UK)

Palkitaan Vuoden Markkinointitutkimusteko 2012Buffet & verkostoitumista

Markkinatutkimuspäivä 2014 pidettiin 10.4.2014 Hilton Helsinki Strandissa

Tilaisuuteen osallistui yli 130 heniköä.

OHJELMA 


8.30-9.00 Ilmoittautuminen ja kahvi 

9.00 Tervetuloa!

Lena Sandell, puheenjohtaja, Markkinatutkimusliitto SMTL r.y. 


Verkkoruokakaupan kasvu (ei jaettavaa aineistoa)

Hanna-Kaisa Risku, toimitusjohtaja, Kauppahalli24


Printti ei kuollutkaan - kaikki muuttuu mobiiliksi  (ei jaettavaa aineistoa)


Antti Järvinen, kaupallinen johtaja, mediamyynti ja ratkaisut, Sanoma Media Finland Oy


10.15-10.30 Tauko


Game-based social research: Problem-solving through game design

Guest speaker Betty Adamou, 
CEO and Founder at Research Through Gaming Ltd, UK.

         Research Through Gaming Youtube channel


11.15 Palkitaan Vuoden Markkinointitutkimusteko 2014 

11.30 Tilaisuus päättyy

 

Betty Adamou

Betty Adamou

Betty Adamou and her company Research Through Gaming have won several international awards, which include:
  • "Researcher of the Future 2014":  Betty was nominated by Annie Pettit, Social Media Research thought-leader for the title 'Researcher of the Future' with CASRO in October 2014.
  • "GRIT Top 50 Most Innovative Firms of the Future 2014": Research Through Gaming were voted by participating market research agencies and individuals in the 'GRIT Top 50 Most Innovative firms of the Future' in 2014.
  • "GRIT Top 50 Most Innovative Firms of the Future 2012": Research Through Gaming were voted by participating market research agencies and individuals in the 'GRIT Top 50 Most Innovative firms of the Future' in 2012, when the company was just 7 months old. http://www.greenbook.org/PDFs/GRIT-S12-Full.pdf
  • "Ginny Valentine Award for Pioneering the use of Games for Research 2013": Betty was nominated for the Ginny Valentine Award again in 2013 for Pioneering the use of Games in Research by George Rassias, Ontario Lottery and Gaming Corporation (OLG) 
  • "Ginny Valentine Award For Bravery in Research 2012": Betty had been nominated for and awarded the Ginny Valentine Award for Bravery in Research and Entrepreneurial Spirit in 2012 by Ray Poynter (The Future Place, NewMR, Vision Critical)

MARKKINATUTKIMUSPÄIVÄ 2014 PIDETTIIN 10.4.2014 HILTON HELSINKI STRANDISSA

Tilaisuuteen osallistui yli 130 henkilöä.

OHJELMA

8.30-9.00 Ilmoittautuminen ja kahvi

9.00 Tervetuloa!

Lena Sandell, puheenjohtaja, Markkinatutkimusliitto SMTL ry
Verkkoruokakaupan kasvu (ei jaettavaa aineistoa)
Hanna-Kaisa Risku, toimitusjohtaja, Kauppahalli24
Printti ei kuollutkaan - kaikki muuttuu mobiiliksi (ei jaettavaa aineistoa)

Antti Järvinen, kaupallinen johtaja, mediamyynti ja ratkaisut, Sanoma Media Finland Oy

10.15-10.30 Tauko

Game-based social research: Problem-solving through game design
Guest speaker Betty Adamou, 
CEO and Founder at Research Through Gaming Ltd, UK.
Research Through Gaming Youtubechannel

11.15 Palkitaan Vuoden Markkinointitutkimusteko 2014

11.30 Tilaisuus päättyy

Betty Adamou and her company Research Through Gaming have won several international awards, which include:
  • "Researcher of the Future 2014": Betty was nominated by Annie Pettit, Social Media Research thought-leader for the title 'Researcher of the Future' with CASRO in October 2014.
  • "GRIT Top 50 Most Innovative Firms of the Future 2014": Research Through Gaming were voted by participating market research agencies and individuals in the 'GRIT Top 50 Most Innovative firms of the Future' in 2014.
  • "GRIT Top 50 Most Innovative Firms of the Future 2012": Research Through Gaming were voted by participating market research agencies and individuals in the 'GRIT Top 50 Most Innovative firms of the Future' in 2012, when the company was just 7 months old. http://www.greenbook.org/PDFs/GRIT-S12-Full.pdf
  • "Ginny Valentine Award for Pioneering the use of Games for Research 2013": Betty was nominated for the Ginny Valentine Award again in 2013 for Pioneering the use of Games in Research by George Rassias, Ontario Lottery and Gaming Corporation (OLG)
  • "Ginny Valentine Award For Bravery in Research 2012": Betty had been nominated for and awarded the Ginny Valentine Award for Bravery in Research and Entrepreneurial Spirit in 2012 by Ray Poynter (The Future Place, NewMR, Vision Critical)

#LoveData- katse tiedon tulevaisuuteen 25.5.2016

ESPOON MODERNIN TAITEEN MUSEO EMMASSA

Seminaarin tervetuliaistoivotus.
Lena Sandell, Finnpanel, Suomen Esomar-edustaja
Antti Suomela, Norstat, Markkinatutkimusliiton puheenjohtaja

Making sense of it all - translating trends into action.
Kevin Deegan, Consumer Insight Specialist, Valio

Markkinatutkimus 2050: Case hyvinvointi.
Satu Korhonen, Organisaatiotutkija, Demos Helsinki

Love your data. Respect your participants.
Andrew Cannon, EFAMRO President and GRBN Executive Director

Turning Shopper Insights into Company-wide Memes.
Sophie Van Neck, InSites Consulting, Belgium

Markkinointi-investointointie vaikutus Suomen kasvuun ja menestykseen.

Anne Korkiakoski hallitusammattilainen & markkinoinnin kummitäti

Kevin Deegan toi mielenkiintoisessa esityksessään esiin sen, miksi tämän päivän hybridi-kuluttajan ymmärtäminen on niin haasteellista. Hän myös muistutti, että olennaista ei ole datan määrä, vaan se, mihin sitä käytetään.


Kevinin esitys

Kevin Deegan

Satu Korhonen loi uskoa siihen, että meillä on vielä paljon potentiaalista liiketoimintaa löytämättä sen ympärille, että ihmiset haluavat elää ja kuluttaa fiksummin. Hän myös haastoi kuulijakunnan miettimään, millaista markkinatutkimusta tulevaisuudessa tarvitaan, kun välineet ja ihmiset ovat hyperkytkeytyneitä toisiinsa. Sadun esitys ei toistaiseksi ole saatavilla.

Satu Korhonen

Andrew haastoi meidät jokaisen tekemään työtä sen eteen, että käytössä on vain laadukasta ja hyvin hyödynnettävää dataa. Hän myös kertoi tulevista lakimuutoksista koskien tietosuojaa ja tietoturvaa.

Andrew'n esitys ei ole saatavilla, mutta hyödyllisiä linkkejä aiheeseen löytyy
Osallistu 100-day challenge:iin

http://grbn.org/grbn-100-day-challenge/

Andrew Cannon

Kansainvälinen vieraamme Sophie kertoi mielenkiintoisen esimerkin Danonelta, miten kuluttajaymmärrys on otettu mukaan jokapäiväiseen tekemiseen. Hän muistutti, että tutkimuksen tarkoitus ei ole olla vain dataa, vaan osa päivittäistä rutiinia organisaation kaikilla tasoilla.
Sophien esitys löytyy täältä

Sophie Van Neck

Anne herätti kuulijat miettimään, mitä jokainen meistä voi tehdä työssään, että markkinoinnin, ja sitä kautta markkinatutkimuksen, mahdollisuudet ja merkitys tunnustetaan yrityksissä. Annen mielestä koko yhteiskuntamme on kokenut voimakkaan halpuuttamisen hyökyaallon, ja meiltä puuttuu rakkaus rakentaa brändejä ja tehdä kaupallisia innovaatioita.
Annen esitys löytyy täältä
Siksi markkinointia -hankkeen esitys

Anne Korkiakoski

Markkinatutkimuspäivän puhujavieraat ja SMTL:n edustajat

Suomen Esomar-edustaja Lena Sandell ja SMTL:n pj Antti Suomela toivottivat vieraat tervetulleiksi

Markkinatutkimuspäivä 2017

Better, Faster, Cheaper 27.4.2017

OHJELMA JA ESITYKSET

Seminaarin tervetuliaistoivotus
Lena Sandell, Finnpanel, Suomen Esomar-edustaja
Jukka Rastas, Palvelu Plus, Markkinatutkimusliiton puheenjohtaja

Ketterää ja oivaltavaa - kuluttajaymmärrys muuttuvassa toimintaympäristössä Caroline Lilius, Head of CI & strategic brandin, Sanoma Oyj

Muuttuvat tarpeet tutkimuksen pelikentällä Outi Salonen, Head of Research and Consumer Feedback, Saarioinen Oy

Vuoden Markkinatutkimustekopalkinnon jako

The added value of new research technologies Sjoerd Koornstra, Global CMI Manager Capabilities, Global Commerce, Heineken International B.V.

Asiakas ja data juttelee. Sosiaalinen media auttaa viestimään ja ymmärtämään Tero Era, Head of Communications Solar, Wind and New Ventures, Fortum Oyj

Sanomatalo tarjosi hienot puitteet seminaarille

Suomen Esomar-edustaja Lena Sandell ja SMTL:n puheenjohtaja Jukka Rastas toivottivat vieraat tervetulleiksi

Markkinatutkimuspäivä kersäsi koolle laajan joukon alan asiantuntijoita

Markkinatutkimustekopalkinto myönnettiin Valiolle esimerkillisestä tavasta hyödyntää tutkimusta läpi koko tuotekehitysprosessin

Markkinatutkimuspäivän erinomaisista puheenvuoroista vastasivat Caroline Lilius, Sjoerd Koornstra, Tero Era sekä Outi Salonen

Heinekenin Sjoerd Koornstra kertoi eri menetelmien vaikuttavuudesta mainonnan esitestissä