Markkinatutkimusliitto pähkinänkuoressa

Suomen Markkinatutkimusliitto on markkinatutkimusalan edunvalvoja, jonka jäseninä ovat Suomen johtavat alan yritykset.

Markkinatutkimusliiton jäsenyritykset noudattavat kaikessa toiminnassaan ICC:n (Kansainvälisen Kauppakamarin) ja Esomarin (The World Association of Research Professionals) laatimia tiukkoja eettisiä toimintasääntöjä, jotka määrittelevät tutkimustoimintaan liittyvät velvollisuudet ja asiakkaan oikeudet.

Liittoon kuuluu 10 jäsenyritystä. Ne ovat asiansa osaavia ja laatuun sitoutuneita tutkimuskumppaneita, joiden tekemien tutkimusten tuloksiin voit luottaa kaikissa tärkeissä päätöksissäsi.

#LoveData- katse tiedon tulevaisuuteen 25.5.2016

Espoon modernin taiteen museo Emmassa

Seminaarin tervetuliaistoivotus.
Lena Sandell, Finnpanel, Suomen Esomar-edustaja

Antti Suomela, Norstat, Markkinatutkimusliiton puheenjohtaja

Making sense of it all - translating trends into action.
Kevin Deegan, Consumer Insight Specialist, Valio

Markkinatutkimus 2050: Case hyvinvointi.
Satu Korhonen, Organisaatiotutkija, Demos Helsinki

Love your data. Respect your participants.
Andrew Cannon, EFAMRO President and GRBN Executive Director

Turning Shopper Insights into Company-wide Memes.
Sophie Van Neck, InSites Consulting, Belgium

     Markkinointi-investointointie vaikutus Suomen kasvuun ja menestykseen.   

Anne Korkiakoski hallitusammattilainen & markkinoinnin kummitäti


Kevin Deegan

Kevin Deegan toi mielenkiintoisessa esityksessään esiin sen, miksi tämän päivän hybridi-kuluttajan ymmärtäminen on niin haasteellista. Hän myös muistutti, että olennaista ei ole datan määrä, vaan se, mihin sitä käytetään.

Satu Korhonen

Satu Korhonen loi uskoa siihen, että meillä on vielä paljon potentiaalista liiketoimintaa löytämättä sen ympärille, että ihmiset haluavat elää ja kuluttaa fiksummin. Hän myös haastoi kuulijakunnan miettimään, millaista markkinatutkimusta tulevaisuudessa tarvitaan, kun välineet ja ihmiset ovat hyperkytkeytyneitä toisiinsa.

Sadun esitys ei toistaiseksi ole saatavilla.

Andrew Cannon

Andrew haastoi meidät jokaisen tekemään työtä sen eteen, että käytössä on vain laadukasta ja hyvin hyödynnettävää dataa. Hän myös kertoi tulevista lakimuutoksista koskien tietosuojaa ja tietoturvaa.

Andrew'n esitys ei ole saatavilla, mutta hyödyllisiä linkkejä aiheeseen löytyy


Osallistu 100-day challenge:iin

Sophie Van Neck

Kansainvälinen vieraamme Sophie kertoi mielenkiintoisen esimerkin Danonelta, miten kuluttajaymmärrys on otettu mukaan jokapäiväiseen tekemiseen. Hän muistutti, että tutkimuksen tarkoitus ei ole olla vain dataa, vaan osa päivittäistä rutiinia organisaation kaikilla tasoilla.

Anne Korkiakoski

Anne herätti kuulijat miettimään, mitä jokainen meistä voi tehdä työssään, että markkinoinnin, ja sitä kautta markkinatutkimuksen, mahdollisuudet ja merkitys tunnustetaan yrityksissä. Annen mielestä koko yhteiskuntamme on kokenut voimakkaan halpuuttamisen hyökyaallon, ja meiltä puuttuu rakkaus rakentaa brändejä ja tehdä kaupallisia innovaatioita.



Markkinatutkimuspäivän puhujavieraat ja SMTL:n edustajat

Suomen Esomar-edustaja Lena Sandell ja SMTL:n pj Antti Suomela toivottivat vieraat tervetulleiksi